Contact met OCRN

OCRN is bereikbaar op maandag tot en met vrijdag van 8.00 uur tot 17.00 uur. Je bereikt ons telefonisch, per mail of door het contactformulier in te vullen. We staan voor je klaar om je vragen te beantwoorden. Het antwoord op de veelgestelde vragen vind je verderop op deze pagina.

Vestigingen Header

Contactgegevens

OCRN heeft locaties in Assen, Groningen, Leeuwarden en Hoogezand en we zijn op werkdagen geopend en bereikbaar tussen 8.00 en 17.00 uur. Bekijk hieronder de contactgegevens van onze verschillende locaties.

Centraal postadres

Alle post mag naar het centrale postadres:

Postbus 8159
9702 KD Groningen
info@ocrn.nl

Assen

Balkendwarsweg 3
9405 PT Assen
(0592) 710 483
assen@ocrn.nl

Groningen

Paterswoldseweg 802
9728 BM Groningen
(050) 750 13 49
groningen@ocrn.nl

Hoogezand

Molendijk 11
9601 LH Hoogezand
(0598) 820 999
hoogezand@ocrn.nl

Leeuwarden

Balthasar Bekkerwei 96
8914 BE Leeuwarden
(058) 711 33 11
leeuwarden@ocrn.nl

Contact in geval van crisis en nood

OCRN biedt geen crisiszorg en heeft geen opnameplekken. Cliënten die bij ons in zorg zijn kunnen (in geval van spoed) binnen kantooruren bellen naar ons algemene telefoonnummer: (050) 750 13 49. Via ons secretariaat brengen we je in contact met een behandelaar als je daar om vraagt.

Buiten kantoren maken we onderscheid in een aantal verschillende situaties:

  • Levensbedreigende situatie: bel 112. Als je denkt dat er sprake is van een levensbedreigende situatie bel dan rechtstreeks 112 met het verzoek om politie of ambulance.
  • Huiselijk geweld: bij specifieke zaken rondom huiselijk geweld of kindermishandeling kun je naar Veilig Thuis: (0800) 2000.
  • Crisis: kan je hulpvraag niet wachten tot morgen? Bel in geval van crisis met Spoed voor Jeugd:
    • Drenthe: (0592) 318 530
    • Groningen: (0800) 8081
    • Friesland: (0800) 776 33 45

Veelgestelde vragen bij OCRN

Wanneer is mijn volgende afspraak? Hoe geef ik een adreswijziging door? Op veel vragen hebben we al een antwoord. Staat jouw vraag er niet tussen? Neem dan gerust contact met ons op. 

Je kunt contact opnemen met het secretariaat als je wilt weten wanneer je je volgende afspraak hebt. Zij kunnen je ook een afsprakenoverzicht  toesturen.

Voor het verplaatsen van afspraken kun je contact opnemen met het secretariaat van jouw behandellocatie. Houd er rekening mee dat je minimaal 24 uur van tevoren je afspraak verplaatst of afzegt. Als dit niet gebeurt, zijn wij genoodzaakt € 30,- in rekening te brengen

De behandelaar(s) hebben samen met jou een afspraak voor jou en/of je kind gepland in de agenda. Niet op de afspraak komen of zo kort van tevoren afzeggen is niet gunstig voor de voortgang van de behandeling. Daarnaast kunnen we op zo’n korte termijn niemand anders inplannen. Die verloren tijd kost geld. Daarom sturen we een rekening.

Wanneer je de behandelaar wilt spreken, kun je contact opnemen met het secretariaat. We verbinden je door als de behandelaar op dat moment tijd heeft. Eventueel plannen we een telefonische afspraak voor een later moment. Je mag ook een e-mail sturen naar info@ocrn.nl, de e-mail wordt dan naar de behandelaar doorgestuurd.

Je kunt een adreswijziging via de e-mail aan ons doorgeven. Graag ontvangen wij:

  • je nieuwe adres
  • per wanneer je gaat verhuizing
  • gewijzigde gegevens van huisarts en/of apotheek

Een herhaalrecept voor medicatie kun je via onze website aanvragen. Als je de aanvraag voor woensdag indient, ligt het herhaalrecept op donderdag aan het einde van de middag of uiterlijk vrijdag bij de apotheek.

Een dyslexieverklaring wordt eenmalig afgegeven, zorg er daarom voor dat je deze goed bewaart. Mocht je de dyslexieverklaring echt niet meer kunnen vinden, dan kun je contact opnemen met het secretariaat om een nieuwe op te vragen. Voor het afgeven van een nieuwe verklaring brengen wij € 44,31 in rekening.

OCRN gebruikt Zivver om vertrouwelijke informatie veilig te versturen. Hierdoor garanderen wij dat wij deze gevoelige informatie met de modernste beveiliging versturen, en dat niemand anders dan u de inhoud van de e-mail kan lezen.

 

Hoe opent u een bericht dat via Zivver is verstuurd? 

Hebt u een e-mail ontvangen van OCRN via Zivver? Dan opent u dit bericht door op de blauwe link met de tekst ‘Klik voor bericht’ te klikken. U wordt dan automatisch doorgestuurd naar de beveiligde omgeving van Zivver. Hier moet u een toegangscode of sms-code invoeren (zie hieronder).

 

Bericht openen met een toegangscode 

U heeft een beveiligd bericht ontvangen. Degene die u het bericht stuurt, wil zeker weten dat alleen u het bericht kunt lezen. De afzender heeft daarom een toegangscode aan u doorgegeven, via de post, telefonisch of persoonlijk. Klik op “Klik voor bericht” en vul deze toegangscode in. Nu kunt u het bericht lezen. Heeft u geen toegangscode ontvangen? Neem dan contact op met de afzender.

 

Bericht openen met een sms-code 

U heeft een bericht ontvangen dat is beveiligd met een SMS-code. Degene die u het bericht stuurt, wil zeker weten dat alleen u het kunt lezen. Klik op ‘Klik voor bericht’ en daarna op ‘SMS sturen’. Vul dan de code in die u op uw telefoon ontvangt. Nu kunt u het bericht lezen.

 

Wilt u reageren op een e-mailbericht dat via Zivver is verstuurd? 

U leest het bericht dat via Zivver is verstuurd op een beveiligde webpagina. Als u op het bericht wilt reageren, dan kan dat op deze pagina. Klik op de knop “Beantwoorden”. U kunt dan in het antwoordveld direct uw reactie typen. Eventueel kunt u ook een bijlage toevoegen met de paperclip-knop. U verzendt de reactie door op de verzendknop te klikken. Wanneer de ontvanger hierop reageert, ontvangt u weer een notificatie per e-mail.

 

Geef wijzigingen in uw e-mailadres en telefoonnummer door aan ons! 

Het is belangrijk dat u wijzigingen in uw e-mailadres of mobiele telefoonnummer direct aan ons doorgeeft. Op deze manier kunnen wij veilig met u blijven communiceren. U kunt wijzigingen doorgeven door te mailen naar info@ocrn.nl of te bellen naar 050 750 13 49.

Vragen? Neem contact met ons op!

Aanmelden